Thursday, February 23, 2017

medicine

alhamdulillah 'ala kulli hal

dah 2 minggu rotation medicine dekat Kerry
rasa dah jatuh cinta pulak dengan Kerry haha

I always love medicine
sampai ada satu masa dwell sangat dengan medicine
aku jumpa keseronokan disebalik semuanya (kecuali exam haha)

dekat UHK ni semua orang baik sangat
rasa macam part of the team
dekat Clonmel dulu pun dorang include kita as team jugak
tapi sebab masa tu first rotation
still tak reti nak buat apa as intern haha

aku banyak belajar dari setiap orang

Dari Ferrah yang always have the time for budak macam aku
walaupun dia tengah busy dengan patients
tambah exam untuk jadi consultant tu lagi

Dari Sarah yang sangat lembut dan penyabar
dan selalu ingatkan aku
"you can do this"
dan sambung dia lagi, "even though sometimes it will be so hard"

Dari Ben yang selalu senyum dan cool
orang pertama percaya aku untuk buat kerja intern haha
(ok mungkin sebab dah tak cukup orang)
kata dia, "you will be my intern and I'll be registrar today"
dan buat ward round without bosses :p

saje nak tulis
supaya aku selalu ingat
mereka pernah hadir dalam hidup aku
pernah meninggalkan kesan pada diri aku

aku selalu wonder
kenapa kita kena berpisah
bila kita dah jumpa orang yang best dalam hidup kita

dan aku dah jumpa pun jawapannya
supaya kita tak attach pada keindahan sementara
dan hanya sayang Allah sahaja

hidup dekat Kerry penuh dengan positive vibes
sampai aku rasa tu ideal workplace

semua orang akan memberi kita motivasi

teringat Dr Tariq introduce aku pada consultants lain
"she is medical student. She's our future haematologist"

dan mereka yang lain menyambut "masya Allah.. for ummah, sisters"

sape je tak terkesan kan :)


dan Dr O'Brien yang penuh hikmah
di sebalik ketegasan (dan high speed speech haha)
aku akan selalu ingat
cara dia mengajak kami belajar
"for today you will read more about this and that okay?"


duduk kat Kerry ni macam duduk dekat negara Islam haha
tak rasa awkward pakai tudung
semua orang acknowledge waktu solat

Dr Tariq siap tanya lagi
after solat baca khutbah ke tak
(aku rasa dia maksudkan ada tazkirah ke tak haha)


ideal kan?

kat Malaysia confirm takde semua ni LOLs


aku harap semangat aku tak luntur bila dah balik Malaysia nanti
aku takdelah betul-betul nak jadi haematologist

tapi apa-apa sahaja specialization yang akn dibuat
semoga betul-betul untuk ummah

:)


comel je tadi dorang bincang nak pergi Islamic talk
sebab ramai speakers hebat datang from US Canada bagai


wherever we go
we will never leave tarbiyah kan.


tak habis lagi rotation'tapi dah rindu Kerry :)

No comments: