Tuesday, September 27, 2011

saya mintak, saya dapat dan saya gembira.. okay?

siapa cakap nak buat dakwah ni senang?


tambah-tambah lagi masih setahun jagung dalam jalan ini, dan baru memulakan langkah pertama dengan wasilah-wasilah tarbiyyyah yang pelbagai dan sungguh osem itu...


kan, kan, kan...


begitu juga dengan diri ini yang masih terhutung hayang memegang tangan adik-adik, membawa hati ini dan hati-hati mereka mengenali Pencipta yang Maha Besar..


last week, saya cuba menarik tangan adik-adik Quranic Circle (QC) saya ke Quranic Generation Gathering di Masjid KLIA.. ha'ah, dekat je..


sayang seribu kali sayang, diri yang lemah ini hanya mampu mencapai satu tangan, 1 out of 6!!! sayarasanaknangissampaibanjirsatubloke.. tapi, kata-kata sorang sister yang sungguh cool menyedarkan saya.. hah, ni mesti Allah punya plan nak comfort saya ni.. Allah sangat baik kan, Maha Pengasih..


 "Ketahuilah bahawa Allah hanya akan bertanya tentang sejauh mana usaha dan kerja keras kita, keikhlasan dan kesempurnaan iltizam kita dengan agama, dan Allah tidak akan bertanya kenapa hanya sedikit  mereka yang menerima dakwahnya." 
okay, saya immune dengan rejection! :)


membuat satu gathering bukanlah kerja yang mudah, siapa cakap nak berjihad ni senang?


serius sangat menguji kesabaran. banyak sangat ujian dan tarbiyyah. sampai meleleh air mata sebab tak tahu nak buat macam mana. somehow, gathering kali ni banyak sangat membina sifat da'ie dalam diri saya..


hoyeaahhh!!!


setiap kali saya nangis, mesti Allah hantar ayat cinta, tak ke best?


best kan, best kan..


saya sayang Allah sangat-sangat!!!!


tika diri ni mula ragu di jalan ini, Dia menghatar kata-kata pengharapan, tika diri ini menangis menanggung beban dakwah, Dia sampaikan ayat-ayat untuk menenangkan diri ini, Dia lah Allah, yang sentiasa ada bersamaku di jalan dakwah dan tarbiyyah.. :)



No comments: