Saturday, September 10, 2011

air mata turun dengan laju


oh, hari ni grand finale KMB Sports Carnival..
jgn risau, saya pergi, saya pergi, sebab saya nak tengok adik-adik saya..
oleh itu, dengan gigihnya saya bangun awal dan meninggalkan seketika ToK essay..
ye, dengan bersemangat waja dan jugak saya pujuk rakan saya menemani menziarahi dewan seketika, untuk melihat cheerleading..

bila saya sampai di sana, on time! mereka masih belum mulakan lagi acara itu.. oh, bagus-bagus, saya mencari posisi yang sesuai untuk melihat dari atas secara keseluruhannya supaya tak tertinggal walau satu pun..

oyeah, rumah Megatron mulakan.. ye, sangat hebat setiap langkah (baca:step) yang difikirkan.. oh, itu adik saya.. bila saya lihat ke arah bertentangan, oh, seorang lagi adik saya..

kemudian saya teringat kenangan lama, sebelum mengenali tarbiyyah, saya pun salah seorang yang melompat riang ria dalam group cheerleading.. oh, mesti mrobbi saya ketika itu meronta-ronta nak tarik tangan saya pergi jauh-jauh.. sekarang itu yang saya rasakan bila melihat adik-adik saya...

kemudian, air mata turun dengan laju..

saya sedih bukan kerana mereka di dalam group cheerleading, saya
bukan sedih sebab bila saya ajak date mereka refuse nak datang, tapi..

saya sedih sebab saya dapat melihat itu adalah sangkar jahiliyyah! mereka di dalam pasti tidak tahu, seperti saya satu ketika dahulu.. saya sedih melihat mereka terkurung di dalam sangkar jahiliyyah.. tiba-tiba saya teringat, persekitaran kita menunjukkan output kerja kita..

oh, makin sedih sebab saya rasa saya tak buat kerja all out lagi.. saya tak bawak mereka kenal Allah dengan serapat-rapatnya lagi.. dan saya baru faham, saya mesti rapat sangat super duper dengan Allah sebab Dia je boleh tolong saya sekarang ni..

kasihan adik-adik saya.. sabar ye sayang, akanku cuba melangkah, mencari kunci untuk unlock sangkar jahiliyyah itu, membawa adik-adikku keluar satu persatu, mendekati Allah yang satu..

Now, cari kunci tu, dan kunci tu hanya ada pada Allah.. jom rapat dengan Allah.. :)

*saya kasihan melihat adikadik saya di dalam sangkar jailiyyah itu dan saya mesti berusaha keluarkan mereka dan berusaha untuk melarikan diri supaya tidak terjatuh sekali lagi ke dalam sangkar jahiliyyah yang sangat banyak di atas muka bumi ini*

saya terus pulang selepas melihat 2 persembahan sebab saya takut dewan itu banjir dengan air mata saya.. it's the time to make a new strategy!



No comments: