Thursday, May 17, 2012

happy.suka.gembira.seronok.. ke?

Alhamdulillah walhamdulillah walhamdulillah..
IB exam had came to its end..
many-many people out there sangat happy.seronok.bagai.. (ye lah, habis IB exam kowt!)


tiba-tiba terfikir,
selepas habis perang Rasulullah dan para sahabat happy ke tak eh?

Oh tak tahu lah.. :'(

As for me, seorang muslim tu tak pernah rasa terlalu gembira kerana perasaan gembira itu disimpan untuk dikeluarkan bila berada di jannah firdausi kelak.. dan seorang muslim itu tidak pernah bersedih kerana setiap saat hidupnya telah disusun oleh Allah..

"Maka apabila engkau telah selesai sesuatu urusan, tetaplah bekerja keras untuk 
urusan yang lain"(94:7)

Ya Allah, petang ini aku akan terus mengembara di atas bumimu..
Aku mencari jawapan untuk persoalanku..
Aku mencari cintaMu yang telah hilang dari hatiku..
Aku mencariMu Allah..
temukan aku dengan cintaMu..

*petang ni jaulah kelas, dengan nama Allah kami melangkah* :')

No comments: