Thursday, January 6, 2011

comes hell or high water



alhamdulillah, dah semakin rajin blogging (lepas deactivate fb)
review test week had gone..
alhamdulillah again, i perfectly endure it without tears
alhamdulillah, sebab Allah still sayangkan kita dengan menghantar pelbagai ujian (result gitu-gitu je)

"Apa yang di langit dan di bumi selalu meminta kepada-Nya. Setiap waktu dia dalam kesibukan. Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan? Kami akan memberi perhatian sepenuhnya kepadamu wahai golongan jin dan manusia" (55:29-31)

kan dah cakap.. Allah sayang kita, sebab tu banyak sangat nikmat yang Allah bagikan.. so, kalau dapat ujian tu, bukan sebab Allah tak nak makbulkan doa kita saj
e-saje je.. tapi mesti ada sebab kan..

"... tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu padahal ia baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui" (2:216)

betul kan.. Dia dah bagitahu semua ni dalam Quran.. semua yang berlaku mesti ada hikmahnya.. so, terima lah semuanya dengan hati yang terbuka, insya-Allah..




so, come hell or high water, Put our faith to Allah because He is our creator.. and PROUD TO BE MUSLIM.. =)


IB hanyalah persinggahan sementara dalam hidup dan boleh menjadi satu alat yang sangat penting dan bermakna dalam bejihad di jalan Allah.. so, let's strive for the best! =)

2 comments:

hah said...

sy sokong anda 108%..

zulaikha shukri said...

menusuk kalbu :D